torsdag 20 januari 2011

Alternativa yrken för kända personer

Har ni någonsin tänkt tanken att vissa människor är på helt fel plats för sitt yrke? Att dom egentligen skulle passa bättre som något annat? Efter förslag från Elle har jag helt enkelt, vänlig som jag är, kommit med några förslag till vad dom kan ägna sig åt istället.

* Tomas Ledin - Egentligen vad som helst, förutom att skriva sina pissusla låtar.

* Niklas Strömstedt - Testarsle på termometerfabriken.

* Christer Sandelin - Vinprovare på Systembolaget. Snart har han väl kört bil med hela sortimentet i kroppen.

* Jimmie Åkesson - Fritösrengörare på McDonald´s

* Mona Sahlin - Skådespelerska. Hon lyckades ju alldeles utmärkt låtsas som att hon varit en stark oppositionsledare. Guldbagge nästa?

* Blondinbella - Krockdocka.

* Anna Anka - Talesman för pantamera-kampanjen. Mer pantad människa får man leta efter.

* Sanna Bråding - Försökskanin för div. mediciner.

* Elisabeth Höglund - Forskare för hårsprayens effekter på ozonlagret (hon lär ha förstört halva själv).

* Papa Dee - Ljusstöpare.

Jag är rätt övertygad om att samtliga ovanstående skulle klara av föreslagna yrken betydligt bättre än deras nuvarande.

6 kommentarer:

Elle sa...

✶✶✶✶✶ !!!

Thea sa...

Hahaha så jävla bra! :)

Thea sa...

Glömde ju tillägga: Stefan - krönikör i Se & Hör :)

Stefan sa...

Stefan är inte kändis. Fast det är klart. Hade jag fått skriva krönikor i Se & Hör precis som jag vill så hade jag gjort det direkt. Större kändissmäll skulle dom få leta efter.

Anonym sa...

Bättre än SINA nuvarande heter det. Glöm aldrig det.

Stefan sa...

Ibland är fingrarna snabbare än hjärnan och det är inte alltid man orkar ändra :)