lördag 22 mars 2008

Filmtajm

Ni har alla ett gäng sådana filmer på er lista. Filmer som alla säger är så bra, men ni tycker dem är ganska kassa. Här kommer en Stefans-lista över sådana filmer.

Pretty Woman -Alla hallickar måste ha jublat över den fina reklamen som horyrket får i den här skitrullen.

Dirty Dancing - Jag vet, nu begår jag helgerån. Men detta är fakta; Jennifer Grey är en skitdålig skådis, hon som spelar hennes syrra är ännu sämre. Patrick Swayze är förvisso en duktig dansare, men det här är inte hans bästa film (även om det inte är hans fel att repliken "Nobody puts Baby in a corner" är det sämsta som skrivits på länge).

Matrix - Anledningen till att Keanu Reeves fick rollen som Neo är att de ville ha en skådis som inte skulle överglänsa effekterna i filmen. Bra val eftersom Reeves inte skulle överglänsa en disktrasa ens.

Junior - Allvarligt! Arnold ska göra komedi lika lite som Jim Carrey ska göra tunga dramer. Vilket för oss till nästa film till rakning.

Ace Ventura (1&2) - När är dessa filmer kul? Carrey spelar över så mycket så man sitter och rodnar å hans vägnar. Och då är han ändå känd för brutala överspel.

Räkna med att denna lista kommer fyllas på.

2 kommentarer:

Elle sa...

Härligt med ännu en lista! Håller med dig om nästan allt men...

...Eftersom jag dansat rollen som Baby i Dirty Dancing måste jag ju bara beklaga att du inte lärt dig uppskatta kalkonklassiker till dansfilmer! Jag menar... de har ju sin speciella charm, komik där det liksom inte var tänkt att vara komik! Nej på´t igen tycker jag, du kan även njuta av uppföljaren "Havanna nights", kanske "Flash Dance" och varför inte cheerleadingälsklingen "Bring it on". (med risk för att läsa om allihopa på din lista i framtiden).

Om du trots detta inte lärt dig förstå det roliga med kalkondansfilmer måste jag varmt rekommendera "Billy Elliot" som är bra på riktigt. Riktigt, riktigt jäkla bra. Enjoy!

Stefan sa...

Billy Elliot är en kanonbra film. Dirty Dancing är en pissdålig film, en inte så dålig att den kan kalkonklassas och därmed anses ha sin charm.