tisdag 11 mars 2008

Musik

När jag inte är pappaledig brukar diskussioner på jobbet ganska ofta ramla in på musik. Ungefär lika ofta blir jag utskälld av mina jobbarkompisar pga mina åsikter. Det gäller framförallt vilka man tycker är värdelösa. Eftersom de max 3 personer som kanske läser den här bloggen inte vet vilka jag tycker är värdelösa, kommer här en liten lista. En "Stefans Lista" kanske man kan säga :-).

Amy Winehouse - ärligt talat! När folk låter som hon är de oftast skitfulla och kör karaoke (eller hur fan det stavas) på jobbets firmafest.

Håkan Hellström - mannen som gav nödrim ett (ganska fult) ansikte. "Känn ingen sorg för mig Göteborg"!! Nu väntar vi på uppföljaren "Spill ingen sås på mig Västerås".

Tomas Ledin - fast där är jag avundsjuk. Jag vill också skriva skitdåliga låtar och tjäna massa pengar.

Boy Bands - där kan man faktiskt dra alla över en kam. Suger så hårt att man får ont i magen.

Carola - märkligt att när Usama Bin-Ladin uttalar sig om den "Stora Satan i väst" drar alla efter andan och förklarar att de hatar religiösa fanatiker. Men när Carola ställer sig på scenen i Melodifestivalen är det helt plötsligt ok?

Dansband - ha ha ha ha ha ha ha

Måns Zelmerlöv, Marie Picasso, Agnes, Darin och andra Idol-beppon - men döda mig jävligt långsamt någon!

Så ser den ut för dagen (+ en massa andra som jag inte orkar skriva nu). Vem vet, kanske kommer det en lista med vad som är bra någon gång.

Klart Slut.

4 kommentarer:

Elle sa...

Skrattar så jag får ont i magen, du har ju koll för f-n!

Kure Kure Martin sa...

Amen!

Jag nickar instämmande och känner hur mitt förakt för mänskligheten bubblar inombords.

Stefan sa...

Det roliga är att risiga artister ofta halar fram ett jätteförsvar till sig själv. Charlotte Perelli sa en gång "folk tror jag bara är en melodifestivaltjej, men jag har faktiskt gjort 5 skivor" Ok, hand upp alla som har dessa?

Elle sa...

...fem skivor... I DANSBAND då eller!?
Det gjorde ju det hela såå mycket bättre...