onsdag 12 mars 2008

Hockey

Sorry alla älskare av listor som det gjorts ett par av på den här bloggen. Nu snackar i hockey en kortis.

Mitt favorithatobjekt i sportjournalistiken, Mats Wennerholm, uttalar sig om en trolig utvisningssituation som inträffade i en av kvartsfinalerna igår. Wennerholm, som mest är känd för att alltid framhålla när han har gissat rätt i någon fråga, men håller käften när han gissat fel, valde denna gång att framhäva hur många gånger HAN hade sett fiiiina NHL-matcher med proffsiga domare. När karlfan dessutom är på riktigt bra humör ger han sig på friidrott. Bland hans många grodor där har man kunnat läsa att lilla älsklingen Carolina "ställ inga krav, jag är bara ett barn", Klüft aldrig skulle komma på tanken att dopa sig.
Vad är det som får svenska journalister att tro att svenska friidrottare inte dopar sig? Ge fröken Klüft en svår skada som tar lång tid att rehabilitera sig från. Sen upptäcker hon att hon inte lika lätt platsar i världseliten. DÅ finns det folk, betydligt finare, som nog gärna halar fram nandrolonet.

1 kommentar:

Elle sa...

För skojs skull tog jag mig friheten att byta ut "Wennerholm" till namnet på min kund istället, Klüft blev hans mähä till assistent. Blev mycket roligare så haha! (Nejdå jag är inte bitter alls.)