fredag 13 mars 2009

Datorspel

Är det inte lustigt. Nu har en dåre kutat runt i en skola i Tyskland och skjutit hejvilt. Nu är det naturligtvis inte själva händelsen som sådan som jag anser lustig.
Det som är intressant är att trots att datorvåldets inverkan på ungdomar inte är helt utredd ännu (och inte kommer visa något anmärkningsvärt när och om det blir det), så är tidningarna direkt ute och skriver "17-åringen hade Counterstrike i sin dator". Undrar hur många idioter till lättpåverkade föräldrar som nu efter att ha läst det går in till sina barns rum och strängt frågar "Har du det där Counterstrike eller vad det heter i din dator? Du vet väl att en pojke i Tyskland sköt massa människor efter att ha spelat det".

Eh, nej han sköt inte pga att han hade spelat Counterstrike. Han sköt för att han var en psykiskt störd idiot som enligt uppgifter skolkade från psykologbesöken.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena från morbror!
Skiter i Tyskdårar och vill inte bry mig om tidningarnas svamel. Däremot så har Martin Timell startat en ny karriär som sångare i Bosnien vilket kan tyckas vara bra då denna nya stil kan säkert få in honom i uppbyggnaden av det nya Bosnien.
Se länk:)
http://www.youtube.com/watch?v=slJnImg7O90&feature=related

Stefan sa...

Tjena Morbror. Kanonkul ju.

Anonym sa...

Bra talat! Hade han haft Dora utforskaren i datorn hade det varit hennes fel.

NISSEGUBBEN sa...

SANNINGEN!!!
http://nissegubben.blogspot.com/
/Mors å guddbaj

Elle sa...

Tröttsamt, man hade väl hoppats att den debatten avklarades med "videovåldet" på åttiotalet. Men nu blossar den upp i form av "dataspelsvåldet" istället. Det lär ju ha varit den minsta boven i dramat.

Det är ju som att jag skulle ut och klottra på gator och torg –jag har ju ritprogram i datorn för bövelen!!

Thea sa...

Haha, jag kanske blir värsta narkomanen eftersom jag är inne på bamsespel. Bamse tar ju som bekant dunderhonung (anabola)....hmmm...