onsdag 11 mars 2009

Intressant?

Michael Jackson ska genomföra sina, enligt egna uppgifter, sista konserter, för att sedan dra sig tillbaka. Ok, denna nyhet hade varit intressant om han annonserat detta för 15 år sedan. Men någon mer ointressant "artist" går inte att hitta i världen idag.
Hela upplägget skriker behov av pengar, en sista ride innan ridån går ner och han förpassas till kändisskapets baksida där han, ärligt talat förtjänat att hålla till sen 3 månader efter releasen av "Bad".
En gång var han duktig. Men han kommer bli ihågkommen som det freak han uppenbarligen är...

Prova själv. Hur många tänker "Billie Jean" och hur många tänker "var inte han inblandad i en pedofil-rättegång för några år sedan". Personligen tänker jag på att karl(?)jäveln lajade med sin unge på en balkong, det faktum att han betalade för att slippa rättegång i den första vågen av pedofilanklagelser (nej det är ju inte misstänkt alls), samt att han döpte ett av sina barn till "Paris" efter "Staden där hon kom till". Ok låt gå för det. För Paris är ju onekligen ett bättre namn än "Provrör" eller "Behandlingsrum 1".

4 kommentarer:

Burgschki sa...

nix, fel. ett äkta fan glömmer aldrig och jag hoppas det blir lyckat o han blir ihågkommen för dessa.

Stefan sa...

Tja, ska han bli ihågkommen positivt så är det nog bäst att den lilla turnén blir en succé. Nu ska jag dock tillägga att jag aldrig varit något fan. Har alltid tyckt att han är enormt översktattad.
Men det ska bli spännande att se hur många trogna fans han har kvar, och vilka som kommer för att se en modern variant av vad som snart anses som "Elefantmannen". Kort sagt, det riskerar att bli freakshow av det hela om han inte levererar.

Elle sa...

Freak javisst och om det finns någon sanning i pedofilanklagelserna tycker jag han ska förpassas till helvetet. Är anklagelserna falska är det ganska sorgligt. Svårt att veta. Men youtuba honom och spana in dansen, vilka shower karl(jävuln?) har gjort! Även ganska nyligen. Så jag tror han kommer att leverera.

Stefan sa...

Visst kan han dansa. Men det hjälper inte så mycket för min del när jag tycker 95% av låtarna suger.