torsdag 22 maj 2008

Antibiotika

För ca en vecka sedan skar jag mig i benet. Baddade om och brydde mig inte så mycket mer om det. I förrgår började det göra ont som fan i benet. Akuten i Jakobsberg söktes upp, fick skäll för att jag inte kommit upp på en gång eftersom såret hade behövt sys. Nåväl. Fick det omlagt med stränga order att badda med Alsolsprit och fick dessutom recept på Antibiotika för att undvika både blodförgiftning och benröta (kul va).

Färdigt så? Naturligtvis inte. Kan jag någonsin äta medicin utan att drabbas av biverkningar? Självklart inte. Har mått konstant illa sen jag började äta skiten.

Nu slutar vi neggoblogga här tycker jag. Ville bara tycka lite synd om mig själv.

1 kommentar:

Elle sa...

Stackars stackars, blås-på-såret och allmänt ömk.

(Och till nästa gång: Lyssna på den där skånetjejen...)