tisdag 13 maj 2008

STOPPA PRESSARNA!!!

Aftonbladet erbjuder oss alla att chatta med "4 vanliga kineser". Var fan var jag när de erbjöd chatten med de 4 ovanliga?

Seriöst! Vad i helvete är intresset för detta?? Ok, Kina är rykande aktuellt dels på grund av en katastrof i Szechuan-provinsen, men även för att detta land som avrättar folk med en hastighet som hade fått Pol Pot grön av avund även ska vara värdar för OS. Men "4 vanliga kineser"?? Vem är snillet på AB som kläckte den idéen? Hur lät det när han pitchade idéen för chefen?

- Jo jag tänkte vi skulle göra en artikelserie om vanliga kineser.
- Vadå vanliga?
- Jo men chefen, lyssna här. Folk tror ju fortfarande att kineser käkar svalbon, har långa tvinnade mustascher och grillar små barn till frukost. Vi måste öppna folks ögon.
- Bra idé, och så kan vi låta folk chatta med de vanliga kineserna också. Toppen Rune, du är verkligen vår bästa journalist. Jag har ett hedersuppdrag till dig sen. Linda Rosing ska stötta Fadde efter domen. Jag behöver vår bästa journalist för den storyn. Jag behöver dig, Rune.

Är det verkligen en bra idé att låta en mupp, vars enda uppfattning om kineser är grundad på gamla Tintin-album, komma med förslag om artikelserier???

2 kommentarer:

Kure Kure Martin sa...

Jag var 0,1 mm från att blogga om denna vansinnigt bisarrt sjuka idiotidén.

Jag kan inte annat än instämma.

Stefan sa...

Det är så galet så man blir mörkrädd. Men i ditt och mitt fall kan man ju bara säga "två själar, en tanke".