måndag 19 maj 2008

Fantastiska media.

Under ett av mina slösurfarpass satt jag och bläddrade ner på Expressens startsida. Där kan man läsa om en försvunnen 20-åring. Inget vet var hon är, om hon försvunnit frivilligt eller tvingats. Helt enkelt en hemsk historia för hennes familj. Det är mycket bra att skriva om sådant.
Sen upptäckte det som gör att jag skriver det här inlägget.

Den här nyheten kom EFTER något jävla pissreportage om Charlotte "Alien" Perrelli. Att hon har fått en extra vakt eller något skit, jag vet inte eftersom jag inte anser att jag har så många minuter kvar i livet att jag kan slösa dom på att läsa om henne. Men jag vet att jag fullständigt skiter i hennes öden och äventyr. Hon har ju valt själv att tävla och då får man fan skylla sig en aning själv. Men en försvunnen 20-åring kan man för helvete inte lägga någon annanstans än FÖRST på sidan. Men vad kan man begära av en tidning vars ledning tycker att Otto Sjöberg är en lämplig chefredaktör.

4 kommentarer:

Elle sa...

Jag tycker det är mer skrämmande att det är den typen av vinklingar/prioriteringar etc som funkar, säljer, läses och intresserar folk i största allmänhet. Otäckt!

Stefan sa...

Det är ett faktum i tidningssvängen att en negativ löpsedel säljer sämre. Undantag är Tsunamin, mord på kändisar. Samt ej att förglömma följande; det kan dö 100 000 människor i en jordbävning i Jordanien. Det blir en liten notis om det. MEN om ett av dessa dödsoffer har en kusins pappas morbrors sysslings mamma som var svensk. DÅ blir det spaltmetrar. Det går t.ex ca 150 000 araber på 1 svenskt dödsfall.

Elle sa...

Negativa nyheter... Men ändå något som jag anser har nyhetsvärde. Tyvärr är folk mer intresserade av "nyheter" gällande Pirelli, dokusåpakändisar etc. Det är DET jag tycker är upprörande.

Stefan sa...

Självklart är det sjukt upprörande. I synnerhet när rubriken säger "Tv-stjärna fast för krogbråk" Sen visar det sig att "stjärnan" var med i ett avsnitt av första säsongen av Big Brother liksom.