fredag 16 maj 2008

Länge sen nu.

Jag ber den här bloggens 2 läsare om ursäkt för att det dröjt lite. Just idag har jag väl inget särskilt att skriva om men vafan, det hindrar ju inte 98% av de andra bloggskrivarna så varför skulle det hindra mig?

Vad ska vi skriva om idag då? Tja vi kan väl köra lite helgtips.
Imorgon (lördag) är det 17 maj, Norges stora dag. Väderleksrapporter lovar snö!!! Tack som fan för det. Så alla ni som plockat fram picknickkorgen, kör picknick i vardagsrummet istället. Eller gå på krogen så slipper ni diska själva också. Kan varmt rekommendera Imperiet. Kanonställe med stans trevligaste bartenders :-) (nej jag försöker inte fixa gratis drinkar nu)

I övrigt är det förstås semifinaldags i Hockey-VM. Uträknade Tre Kronor mot JÄTTEfavoriten Kanada. Vinner Tre Kronor är det naturligtvis en skräll. För vem ska egentligen slå ett Kanada med ALLA fördelar. Hade ett VM i Europa gynnat europeiska spelare lika mycket som detta gynnar Kanada så hade det blivit ramaskri från nämnda land. Här är några.

Liten rink (kanonfördel för NHL-spelare)
NHL-regler (undrar vilket land som propsade på detta)

Om Kanada vinner VM-guld blir dom det första landet sedan 1986 som vinner VM på hemmaplan. Allt annat än guld och Kanada är istället ansvariga för det största fiaskot på många år.

I den andra semifinalen ställs Finland mot Rysslan. Låt oss nu be en stilla bön att Tre Kronor och Finland vinner så att vi får en riktigt klassisk VM-final och dessutom en rejäl spark i röven på kaxiga och självsäkra kanadicker.

Vi säger så.

1 kommentar:

Elle sa...

Bra Stefan, håll bloggen levande! :)

Ang. Imperiet: Tipsen gäller under förutsättning att man går upp en trappa. Kan vara bra att veta...

Ang. Snö -åk till Skåne. Här är det sommar. Ta med picknickkorgen.

Ang. Hockey: Om man inte tittar slipper man bry sig... den där historien känns mest osportslig & neggig. Och då slipper jag hellre bry mig. Liksom...

Keep up the good work on the blogg! :)